Uniform på jobbet

För snart ett år sedan började jag att klä mig i “uniform” på jobbet: svarta byxor och t-shirt, samt en grå tjocktröja när det blev kallare. På mitt kontor hade jag ställt ett par skor som jag bytte till när jag kom fram till jobbet på morgonen. Detta underlättade min kvälls- och morgonrutin mycket, eftersom jag aldrig behövde tänka på vad jag skulle ha på mig. Det kändes också bra att kunna bryta av med helt andra kläder på helgerna, vilket markerade att det var ledig tid. Maj månad blev dock väldigt varm i år och jag blev tvungen att frångå min uniform. Jag är inte så rigid att detta skapade några större problem, men jag märkte att det var svårt att mentalt undgå att ställa in sig på semester, när en gick till jobbet i klänning och jeansjacka! Det är åtta veckor kvar för min del tills jag får semester, och som jag längtar. När jag börjar jobba igen i slutet av augusti hoppas jag att det är någorlunda svalt och att uniformen kan få komma fram igen.

Har du uniform på jobbet eller någon annan del av ditt liv?

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

.