En minimalistisk samling smink

smink

Jag är ingen som använder smink till vardags, men gärna något litet om jag är bortbjuden och vill känna mig extra fräsig. Det viktigaste för mig att är sminket är veganskt och icke-djurtestat.

Ibland använder jag mascara, ibland ögonskugga, i princip aldrig båda samtidigt. Jag använder min fingertopp för att applicera skuggan, så behövs ingen borste. Röda läppar känns kul när festen inte innebär så mycket mat och dryck, antingen ensamt eller i kombination med ögonskugga eller mascara. En nagelfil räknar jag som smink eftersom jag har en nagelsax, så det är lite lyxigt att kunna slipa ner skarpa kanter och forma naglarna extra fint ibland. Till sist har jag ett cerat/läppbalsam, som används frekvent på vintern för att råda bot på torra läppar. När det är dags att ta bort sminket på kvällen använder jag en fiberduksrondell som går att tvätta, på så vid behöver jag varken använda sminkborttagning eller bomull.

Mitt smink omfattar alltså:

- Mascara
- Ögonskugga
- Läppstift
- Cerat
- Fiberduksrondell
- Nagelfil

Om jag bara fick behålla en sak skulle det vara mascaran eller ceratet. Vad skulle du välja om du bara kunde behålla en sminkartikel?

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

.