En avskalad garderob

Alla mina kläder (bortsett från ytterkläder) får plats i en byrå. Jag har en vit spetsklänning som hänger i garderoben eftersom den mår bäst ovikt.

I den översta lådan (bilden ovan) finns toppar, strumpbyxor, underkläder, ett smalt skärp, glasögon samt smycken.

I den mittersta lådan (bilden ovan) finns två mjukisbyxor och ett par vanliga byxor, fyra tröjor, en cardigan, två blusar, en kjol och två klänningar.

I den nedersta lådan (bilden ovan) finns kläder som är använda men som inte behöver tvättas utan kan användas igen; just nu, mina två par jeans. I övrigt förvarar jag här ett par tofflor, underställ till vintern, träningsbyxor, bikini, raggsockor och ett bälte.

När det kommer till ytterkläder äger jag en vinterjacka, en jeansjacka och en konstläderjacka; ett par varma kängor, ett par mindre varma kängor, flipflop, klackskor, ett par sneakers och ett par träningsskor; en mössa, halsduk och två par vantar.

Ett tag räknade jag alla mina plagg och försökte komma ner i ett visst antal, men det gör jag inte längre. Däremot var det ett sätt för mig att ändra min syn på hur mycket kläder jag hade kontra vad jag faktiskt använde och behövde.

Hur många plagg äger du?

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

.