Sparkvot för januari 2021

Inför årsskiftet var både jag och sambon pepp på att ha en snål månad! Vi har lagat all mat från grunden; blötlagt och kokat bönor, bakat eget bröd, bakat kakor till fredagsmys m.m. Detta bidrog till att matkostnaden landade på 727 kr (!) plus hushållsartiklar för 178 kr (vi har börjat dela upp dessa poster, i fjol räknades allt som matkostnad). Kaninens veterinärbesök gick på nära en tusenlapp, vilket är en oförskämt bra timlön med tanke på att undersökningen på riktigt tog fem minuter. Den här månaden var det även dags att betala elräkningen, som landade på 538 kr, och min försäkring via jobbet på 120 kr. Köpte även mtg-kort för 354 kr, samt två par byxor trots att jag tänkte ha köpstopp på kläder i år. Tillåt mig att förklara… Jag hade suktat efter byxorna hela hösten, men tyckte att det var för dyrt med 549 kr. På mellandagsrean (online) hittade jag dem för 83 kr styck (!!) och då kunde jag ju inte låta bli att haffa dem. Detta innebär att jag numera har mina favoritbyxor i ljusblått (även dem köpta på rea i somras, fast för 167 kr) samt i blått och gråsvart. Sjukt nöjd! Utöver detta kostade a-kassan 140 kr, bankavgift 39 kr och en månatlig slant skänktes till Djurens rätt.

Sparkvot: 80,7 %
In: ca 29 000 kr
Ut: ca 6 000 kr

Ovan återger jag min faktiska sparkvot, men in och ut är ungefärliga.

Inga kommentarer

Skicka en kommentar

.